We zijn fan van Andermans Zaken. Een programma op één, dat inspeelt op het redden van (horeca)zaken in nood. Een belangrijke pijler die Kamal Kharmach altijd bovenhaalt in zijn reddingsplan van aanpak, is marketing. Maar wat is marketing? En waarom is dit zo belangrijk?
Marketing is alles wat jij kan doen om een band op te bouwen met nieuwe en bestaande klanten door te laten weten dat je bestaat, waar je voor staat en waarom mensen bij jou langs zouden moeten komen.
Je doet misschien al aan marketing met je horecazaak. Je hebt een Facebook- of Instagramprofiel of een website. Maar wat kan marketing allemaal voor je doen? We leggen het uit in deze blogpost.
Dit is wellicht de meest directe impact van marketing voor je zaak. Nieuwe klanten zorgen voor extra omzet en dragen bij aan de groei van je zaak.
Getrouwheidsacties, speciale aanbiedingen en gepersonaliseerde marketingboodschappen motiveren bestaande klanten om vaker terug te komen.
Een sterke merkidentiteit en naamsbekendheid maken je zaak herkenbaar waardoor je opvalt tussen de massa. Dit kan leiden tot meer klanten en een hogere ROI (return on investment) op je marketinginspanningen.
In de horeca is er veel concurrentie. Door je te onderscheiden met unieke marketingacties, trek je meer klanten aan en blijf je voor op de concurrentie.
Marketing draagt bij tot toename van de omzet en winst. Marketing is dus een waardevolle investering voor de toekomst van je horecazaak.
Door je producten en diensten op een aantrekkelijke manier te promoten, stimuleer je klanten om langs te komen of een reservatie te maken.
Door je kennis en expertise te delen via marketing, help je vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten en laat je je expertise zien in de horecabranche.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en online marketing zorgen ervoor dat je zaak vaker gevonden wordt door potentiële klanten die online op zoek zijn naar een horecazaak.
Dit kan een effectieve manier zijn om extra klanten te trekken en je omzet te verhogen.
Door regelmatig aan marketing te doen, en je tactieken af en toe bij te stellen, blijf je relevant in de veranderende horecamarkt.